Nu blir jag en aning sur här




Okej, har läst Paows blogg i snart ett år och tycker faktiskt hon har utvecklats mycket sen hon slutade umgås med Amir och resten av fjortisbloggänget. Anyhow, det har ju blivit världens grjej över att hon skrev att hon är sverigedeomkrat och tycker att Sverige ska minska intaget av invandrare.
På vilket sätt är det rasistiskt?
Jag menar, det handlar inte om att ta in andra "raser" eller kulturer (kan man verkligen säga raser?). Det handlar om (precis som Paow säger) att Sverige inte klarar av att ta in det.


(vet inte hur bra man ser men förstora bar skärmen lite annars)

Jag  minns att Paow skrivit i ett tidigare inlägg om att när de kommer till Sverige bör de gå en "kurs" i hur man beter sig här i Sverige, för lets face it - Det är skillnad på u- och i-länder. Det har fortfarande inget med invandrare i sig att göra. De har vuxit upp på ett helt annat sätt och man beter sig annorlunda i de länderna. Det är inget de själva kan hjälpa. Just därför kanske det behövs någon som informerar dem om det?
Jag hade faktiskt varit tacksam om nån hade förklarat sånt för mig om jag kom till ett annat land.

Sen tycker jag att det ska vara tvång på att lära sig Svenska om man kommer hit (har för mig att typ Frankrike infört det). För kan man inte ens försöka lära sig språket anser inte jag att man är speciellt tacksam över att vara här.
De får gärna komma hit, om de visar respekt :)

Sen har jag en åsikt som jag vet många tycker är extrem men jag håller fast vid den och tänker fortsätta göra det.
När en invandrare begått ett brott i Sverige tycker jag inte det är mer än rätt att utvisa denna personen. För har man fått komma in i ett land så har man fått ett förtroende från detta landet mer eller mindre och om man missbrukar detta förtroende ser jag ingen anledning till att få stanna. Att hamna i Svenskt fängelse och låta Sverige stå för de kostnaderna?
Det tycker jag är fel.
Och jag vet att om man skickar tillbaka vissa till det land de kommer ifrån så finns det en stor sannolikhet att de kommer bli mördade men borde inte denna person tänka på detta innan han/hon beter sig fel enligt svensk lag?


Detta är absolut ingen text som säger "ut med invandrarna".
Det jag säger är att vi ska minska på antalet som får komma in varje år och att om man gör fel får man ta koncekvenserna av det.


Jag respekterar att folk inte tycker som jag och jag kan även förstå deras resonemang.
Låt mig ha min åsikt just därför.

Jag anser mig inte vara rasist och det tycker jag inte Paow är heller.
Och en sista grej från hennes blogg;



Är detta okej?
Ni bevisar ju bara att hennes ståndpunkter stämmer?
Ge fan i att komma hit och bete er som svin, för det har ni fan ingen rätt att göra. Varken mot svenskar eller andra invandrare/utländska!
Hon är inte rasist, de är snarare de som kastade snöbollen som är? Det skulle vart en sak om hon kaste en snöboll efter dom och kalla dom blattejävlar eller vad fan som helst, det hade varit rasistiskt men det har hon inte gjort (vad jag vet).
Att hon tycker att man ska sköta sig när man kommer till sverige är inget fel.
Jag tror att ni hade blivit jävligt upprörda om hon hade kommit till erat hemland och förstört.
Det är bara det det handlar om.



Invandrare som sköter sig in my ♥ !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0